Εργοθεραπεία

 

Τι είναι η εργοθεραπεία; 

 Η εργοθεραπεία είναι η επιστήμη που  επικεντρώνεται στη βελτίωση της ικανότητας των παιδιών να συμμετέχουν σε καθημερινές δραστηριότητες που είναι απαραίτητες για την ανάπτυξή τους. Αυτές οι δραστηριότητες μπορεί να περιλαμβάνουν το παιχνίδι, τη μάθηση, την αυτοεξυπηρέτηση και την κοινωνική αλληλεπίδραση.

Πιο συγκεκριμένα, η εργοθεραπεία ασχολείται με:

  • Αισθητηριακή ολοκλήρωση
  • Δεξιότητες αδρής κινητικότητας:
    • Δεξιότητες Βάδισης
    • Ισορροπία
    • Σταθερότητα Σώματος
  • Δεξιότητες λεπτής κινητικότητας:

    • Λαβή μολυβιού
    • Χρήση ψαλιδιού
    • Κούμπωμα
    • Δέσιμο Κορδονιού

  • Δεξιότητες καθημερινής ζωής/ αυτοεξυπηρέτησης:

    • Ένδυση/ Απόδυση
    • Τουαλέτα
    • Σίτιση

  • Διάσπαση προσοχής
  • Μνήμη
  • Δόμηση/Οργάνωση
  • Υπερκινητικότητα
  • Δυσκολίες οπτικής αντίληψης και οπτικού & κινητικού μηχανισμού
  • Ψυχοκινητική καθυστέρηση
  • Δυσπραξία
  • Προ-Μαθηματικές Έννοιες
  • Χωρικός Προσανατολισμός
  • Χρονικός Προσανατολισμός

Πότε το παιδί μου χρειάζεται Εργοθεραπεία;

  • Δυσκολία σε ασκήσεις ισορροπίας, πέταγμα πιάσιμο μπάλας, πηδήματα, συχνές πτώσεις, αποφεύγει να κάνει κούνια, να σκαρφαλώνει 
  • Δυσκολία στη ζωγραφική, στη γραφή, αντιστρέφει γράμματα – αριθμούς, δυσκολία στο δέσιμο των κορδονιών 
  • Δυσκολία στη συγκέντρωση, στην οργάνωσή του στο χρόνο και τις χωροχρονικές έννοιες 
  • Εμφανίζει παρορμητικότητα, επιθετική συμπεριφορά, δεν ακολουθεί εντολές, είναι παθητικό και αποτραβηγμένο, αποφεύγει να παίζει με άλλα παιδιά 
  • Αποφεύγει να λερώνεται στο παιχνίδι του, δεν ακουμπά διάφορες υφές,επιλεκτικό στο φαγητό  

Τι είναι τα εξωτερικά προγράμματα εργοθεραπείας;

Τα εξωτερικά προγράμματα υλοποιούνται και οργανώνονται από τον θεραπευτή κάθε παιδιού σε συνεργασία με τους γονείς. Πραγματοποιούνται σε χώρους που βρίσκονται κοντά στο κάθε θεραπευτικό κέντρο (καφετέριες, περίπτερα, σούπερ μάρκετ, παιδική χαρά, Μ.Μ.Μ., κ.α.) και οι επιδιωκόμενοι στόχοι είναι οι παρακάτω:

  • Ανάπτυξη και γενίκευση ήδη κατακτημένων δεξιοτήτων (κοινωνικές δεξιότητες, προσαρμοστικές δεξιότητες κ.α.) και εκπαίδευση αυτών σε νέα περιβάλλοντα.
  • Ένταξη του παιδιού στην κοινότητα και το κοινωνικό περιβάλλον (κυκλοφοριακή αγωγή, χρήση μέσων μεταφοράς)
  • Αυτοδιαχείρηση συμπεριφοράς, ενίσχυση αυτονομίας (διαχείριση χρημάτων, δεξιότητες αυτο-ελέγχου)
  • Διαχείριση ελεύθερου χρόνου, εμπλουτισμός ενδιαφερόντων, ψυχαγωγία, ενεργή συμμετοχή σε οικογενειακές δραστηριότητες (π.χ. ψώνια)